fredag 26 juni 2009

Trött på allt!

Jag är så trött, trött på allt bärande och skakande. Enda gången jag kan få ett puste och känna att jag är en egen individ utan att någon hänger på mig är hemma hos mina föräldrar. Där får jag mycket avlastning, det är underbart. Där kan jag få gå ensam utan att ha någon som hänger på armen hela tiden. Jag vet att det är mycket bärande när man har barn, men jag är ensam. I vanliga fall hade men fått en hjälpande hand här hemma. Någon som avlastade en någon gång om dagen iaf. Jag vet inte vad jag hade gjort utan min mor och far, knäckt både armar, rygg och psyke misstänker jag. Ibland på kvällarna är jag så trött så jag tror jag svimmar. Då önskar jag bara att det står någon framför mig som säger "ska jag ta honom en stund". De räcker att bara få vila 5 min. Pusta ut och sedan ladda krafterna på nytt.

Undra hur det är att ha barn när det är två stycken som hjälper till med allt. Att själv slippa gå upp varje natt och mata, att slippa gå upp tidigt varje morgon, utan att man hjälps åt och turas om.
Idag slapp jag det =) Mamma kom in och hämtade honom på morgonen. Vilken känsla. Någon sa till mig att ligga kvar och fortsätta sova en stund till. Gisses vad skönt det var =) Mina ögonlock var så tunga att jag somnade om på 2 sekunder. Jag mådde riktigt gott och jag visste att Casper var i trygga händer hos mormor =)

Nu ska iaf Zlatan flytta på söndag. Han kommer bo med Steff i fortsättningen. Vilken rolig farsa han får då :P

1 kommentar:

  1. Låter inge kul alls vännen. Eftersom vi har haft många oroliga nätter med Ludvig också och jag tyckt det varit jobbigt även fast vi varit två så kan jag inte föreställa mig hur du har det. Kämpa på, du är stark! Kram

    SvaraRadera