onsdag 28 april 2010

Caspers 1 år dag!

Som jag sa så var vi uppe med tuppen och öppnade paket. Casper blev nöjd med sitt bollhav och har ägnat största delen av dagen med att leka i detta!
När Daniel hade åkt till jobbet åt vi frukost och naturligtvis fick Casper lite choklad till detta, de måste man ju ändå få när man fyller år! När klockan var sju drog vi igång och bakade tårtor, Casper var väldigt tillfreds när han fick agera diskmaskin och äta upp resten på visparna. När tårtorna stod i kylen ansåg både jag och Casper att de var dags för en tupplur och både han och jag stensomnade.
Vaknar av att gammelmormor ringer och vill komma ner och säga grattis. Då var det bara att flyga upp ur sängen och brygga kaffe. Han fick en jätte fin tröja utav henne. Jag passade även på att se till att hon fick i sig lite mat, så både Maggan och Casper åt lasagne till lunch och jag var glad över att det minskade något i frysen.
Senare kom moster Pillan förbi med ett paket hon med =)Även hon var hungrig och tog sig lite lasagne. En stund senare kom moster Malin och therese på besök. Hör och häpna men även denna lillasyster var hungrig och gick rotade i mina skåp. Jag passade då på att bjuda henne på den sista lasagnen och ingen är gladare än jag att den äntligen är borta från frysen =)

När alla hade åkt hem gjorde jag iordning de sista inför kalaset. Lite innan sex knackade det på dörren och Malin R dök upp. Casper fick ett fint pussel och en Bamse låda med klossar i. Ellie och Lina var inte långt efter och utav dom fick han ett jätte häftigt tält som ser ut som ett slott. Ska tilläggas att det även var från Olof som ligger hemma och är lite sjuk, krya på dig!
Tanterna Malin L och Cola tittar in vid halv sju och Casper får sina första riktiga converse. Jag blev inte jätte förvånad då Malin tjatade om denna 1 års present långt innan han var född =) Han har verkligen fått så fina presenter på båda sina kalas. Tack alla för det!!!!

När alla hade gått hem satt jag och Casper och lekte med hans nya leksaker. När han gäspade stort tyckte jag att det var dax för honom att sova. Mycket riktigt somnade han direkt han la huvudet på kudden. Det var en mycket trött och nöjd kille som jag nattade idag. Han har haft en bra dag idag och det är det absolut viktigaste.

Daniel var dock inte med på kalaset då han var tvungen att fixa i lägenheten, så imorgon kan jag äntligen börja flytta undan alla lådor i vardagsrummet!.

Detta var en snabb sammanfatning av Caspers första födelsedag och med de anser jag att det är dax för mig att snart krypa ner med. Dvs efter att jag plockat undan all disk =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar