söndag 2 maj 2010

Bakfull? hmm, ja lite smått!

Kvällen igår bjöd på många roligheter. Vi var på 30 + 30 års fest i Nossebro. Det var Danils syster och hennes sambo som fyllt år. Blev mycket god mat och massa dryck på detta. Casper hade jag lämnat i tryggt förvar till Risberg. Dom hade med haft det mysigt och roligt. Så skönt att höra. Jag visste att det inte skulle vara några problem annars hade jag ju inte låtit henne passa honom, men det känns alltid tryggt i ett mamma hjärta att få höra att de gått bra en extra gång.

Hur som helst så var Erica chaufför så både jag och Daniel drack. De var liveband och grejer så blev en hel del dans bland folket. Jag satt mest i ett hörn och fasade för att bli uppbjuden, för det där med bugg och klassiska danser är inget för mig om inte JAG får lov att föra, men så fungerar det inte riktigt. Som jag hade trott kom jag inte undan. Svärfar drog upp mig på dansgolvet och jag bad till gudarna att ingen annan såg det, där hade jag fel igen. Fortare än kvickt stod Daneil och Nicklas där med både kamera och filmkamera för att få med allt!!!! Hjälp!! Men helt otroligt nog så gick de inte så ila som jag trodde. Måste vara för att Roy är en jäkel på att dansa, så de var inte så hemskt som jag trodde. Men två danser räckte för mig. Trodde jag. Senare kom Bosse och skulle ha en dans med, de var bara till att gå upp igen haha.
Sista låten och dansen blev tillsammans med Daniels bror Jonas innan de var dax för hemfärden.

Kl fyra var klockan när jag traskade upp i sängen och halv åtta ville Casper gå upp. Hade gärna sovit några timmar till men Casper kommer först, sova kan man göra en annan dag! Kände mig en aning bakfull men inget som inte går att städa med. Så nu har jag röjt undan här i lägenheten. Casper lämnade jag till Daniel så att dom två kunde mysa ner sig i sängen så nu sover dom båda igen. Så underbart att se hur Casper bara kryper upp till Daneil och kramar honom för att sedan lägga sig tillrätta och mysa med honom en stund innan han somnar. Det är kärlek de =)På kvällarna så är det ju oftast bara Daniel som får lägga honom om Casper vet att han är hemma. Jag antar att det är för att han vill ha sin egentid med honom, man märker verkligen hur mycket han har saknat honom när han kommer hem från jobbet.

Men nu har jag inte riktigt tid att sitta här längre. Ska hämta bilar mm och sedan får vi se vart dagen för oss =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar