torsdag 22 april 2010

Mat!

Blev så hungrig och sugen på lasagne! Lasagne har länge var en av mina favorit rätter. De duger inte med vilken som helst utan det ska vara "mammas" lasagne. Nu är det ju så att hon som så många andra även jag själv tillagar denna med mixen från knorr. Men när jag var liten så förstod jag ju inte riktigt detta.
En gång skulle jag sova hos min farmor (ska tilläggas att jag var fruktansvärt kräsen). Hon hade iaf alltid problem med att få till mat som passade mig, och skulle denna gång göra just lasagne för att jag skulle bli nöjd. Hon gjorde den på precis samma sätt som mamma med samma märke, ja rubbet. När den väl var klar och jag smakade så passade de endå inte. Det var ju inte "mammas lasagne". Haha, hade jag vart farmor till mig själv i det läget så hade jag nog gått i taket. I dag vet jag bättre än så, och kan göra min egen. Men märket knorr ska de vara annars smakar de inte alls lika gott ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar