måndag 26 april 2010

I lördags hade Casper sitt kalas. Blev riktigt stressigt på morgonen för att vi skulle hinna färdigt tills gästerna kom. Tur att mamma och mina systrar hjälpte mig. Tårtorna blev faktiskt riktigt bra, ska se om jag kan få ut bilder på dom senare.
Nästan alla gäster kom så vi var 30 personer, tur jag fick lov att låna huset utav mina föräldrar annars hade det aldrig gått att ha så stort kalas. Men nästa år ska jag allt ha ett mindre =)
Han fick jätte mycket fint. Kläder, leksaker, böcker mm. En av favoriterna är en båt som spelar, den fick han utav sin "extra" farmor och farfar. Kalaset blev bra och de var trevligt, men det var endå skönt när det var över för då kände jag hur trött jag var.
På kvällen smet jag ner till Cola och hjälpte henna att få upp lite saker i lägenheten, kommer bli skitbra när allt är uppe sen!

Igår tog vi en tur till Överby. Hittade utemöbler som mina systrar och jag gav till mormor Maggan. Hon hade inte fått någon speciell inflyttningspresent till lägenheten, så vad passade inte bättre än lite saker till uteplatsen! Hon blev väldigt glad och vi invigde bordet med ett glasvin!

När vi väl var hemma efter en dag med mycket åkande fram och tillbaka så började vi rensa ur förådet så att så mycket söm möjligt ska vara klart inför flytten. Hela förådet är tomt nu och allt står rensat och klart i mitt vardagsrum. Ser ut som hej kom och hjälp mig. Vad roligt att jag ska ha kalas på onsdag igen och att de ska springas uppe i detta. Har vi tur så kanske vi har hunnit att rensa ur Daniels förråd med och förflyttat allt som ska dit. Då kommer det helt plötsligt att vara tomt här ;)
Hittade lite saker som jag själv hade valt att slänga med som jag kom på att andra kan ha nytta av så de ska jag försöka hinna med att köra ut till dom idag.
Som sagt, kommer ha fullt upp idag med så den som har tråkigt får gärna åka med mig en sväng =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar