onsdag 21 april 2010

Ska snart åka iväg och hjälpa min gammelmormor med lite saker. Som jag nämnt innan så var de några som försökt att tjuvstarta hennes bil, nu visar det sig att de kommer bli alldeles för dyrt att reparera den. Jag förstår inte hur människor kan vara så elaka och göra sådana saker. Nu drabbas en stackars pensionär som inte har de gott ställt utav detta. Nu står hon billös och kan inte ens ta sig hem till huset, inte åka och handla utan är hela tiden beroende på att folk hjälper henne. Jag hjälper henne förvisso mer än gärna, jag går hemma och har tiden. Men tänk om jag inte hade haft de, då hade hon stått där utan hjälp! Hur kan människor vara så hjärtlösa!!!! Inte för att dessa puckon visste att de var en äldre dams bil men ändå. Jag förstår verkligen inte hur människor kan med.

Det är inte konstigt att jag inte är troende, för så många människor som drabbas av otur och hemska saker, allra minst dom som förtjänar det. De får mig verkligen att inse att det inte finns någon god gud. All denna onska som finns överallt, alla barn som drabbas av svält, våldtäkter och misshandel. Fy fan!!

Oj nu blev jag visst lite arg. Från en bil som inte kan lagas till detta haha. Jaja, nu har jag inte tid här, ska hjälpa en dam i nöd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar