lördag 17 januari 2009

Lugna gatan

Nej ingen larz-krister för mig igår inte. Jag prioriterade att vara hemma och äta kräftor och krabba. Det var det som fick mig att avgöra vad jag skulle göra. Finns ju ingen bättre mat, mumma!

Idag hade jag tänkt träffa malin en sväng efter hennes jobb, men våran lilla sunny banny blev jätte sjuk. Det är ju ingen nyhet att det börjar gå utför men är åndå jobbigt. 14 år på en tollare är en hel del. Men idag hade hon svårt för att gå hon spydde och skakade i hela kroppen. Jag tycker så synd om henne, och klart det är jobbigt att se. Hon har ju vart med längre än yngsta systern. Ja inte för att jag jämför Ida och Sunny men de klart att de känns skit jobbigt att se henne så och inte kunna göra något. Vi var iaf nära att åka akut med henne till veterinären, något måste ju göras. Men hon repade sig faktiskt framåt eftermiddagen, gott! Vet ju ändå att vi ska ta henne snart men vill inte att hon ska behöva må dåligt och ha ont innan.

Ja vad händer annars en lördagskväll för mig?
Det är inte mycket gott folk. jag ska äta pizza och se på körslaget med min kära moder. Pillan jobbar, Ida och pappa är på fotbollscup och Malin är väl ute och ränner som vanligt! Dessa 17 åringar :P Får se om jag har ork till att ta mig utanför dörren sedan när alla är hemma igen.

Mmm erkänn nu att du blir lite avis :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar