fredag 8 maj 2009

Mr Bebis


Inte får man en lugn stund närman skaffar barn inte =) Framför allt inte nu den första tiden. Det är så många som vill träffa honom. (Inte så konstigt, han är ju dock världens gulligaste :P) Hela helgen är uppbokad som vanligt, men det är ju trevligt att det händer något med=)

2 dagar gammal
Första veckan som mamma har vartit en omställning vill jag lova =) Även om det känns som han har vart med mig hela livet så är det ändå lite svårt att sätta sig in i den nya rollen. Det är så mycket småsaker som man inte har fått rutin på än. Tex hur lång tid det tar att fia allt på morgonen, allt tar så mycket längre tid. Det gör mig verkligen inget, men måste lära mig att inte planera in så mycket saker på en och samma dag =)

Även här är mr bebis 2 dagar gammal =)


Hur är han då?
Ja, lillen går alltså undre namnen mr bebis, lillen och han för tillfället. Namnet är inte riktigt klart ännu, men det lutar åt antingen Casper eller Liam. Smeknamnet Mr bebis har naturligt vis Cola kommit på. ( vem annars?=) eller ska jag kanske säga "tant Cornelia" hihi)
Något som jag är riktigt glad för är att han sover bra på nätterna för tillfället. Mr bebis är uppe och äter mellan 1-2 ggr per natt vilket är jätte skönt. På dagarna äter han betydligt mer, men hellre det än natte tid.
Sin lilla skrikperion har han oftast mellan 18 och 22 tiden, det ser lite olika ut från dag till dag och beror mycket på vad som har hänt och hur mycket folk och stress det vart runt omkring honom.
Nu sover äntligen han iaf så jag får passa på att göra samma sak =)
Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar