söndag 19 juli 2009

Båtliv!

I torsdags så tog jag Casper, massa packning och min kära vän cola och drog ut i båten till mamma och pappa. Vi blev upphämtade i Bovallstrand och åkte sedan till en ö utanför bovall som heter alvö. (tror jag de var :P) När vi åkte från Uddevalla var det grått och tråkigt, men väl ute på kusten sken solen. Samma dag tvingade mamma på Cola på en Jetski. Hon vågade väl egentligen inte från början,en när mamma väl kommit med förslaget till några gubbar som fått i sig lite öl så fanns de ingen återvändo :P
Vi sa ändå till Robin att han skulle köra LUGNT men henne, men så fall de sig inte. Hon var allt lite blek om nosen när hon kom tillbaks men ångrar inte att mor min tvingade iväg henne =)
Kaffebaiylis blev det med. Den har jag längtar efter sen förra sommaren =) så nu äntligen fick jag den.

Fredagen kommer och kanon väder med den. Då fick jag mig en tur på Jetskin. Ida och Cola tog lillbåten och körde runt och solade innan dom fick en jättedusch utav jetskin haha. Så roligt de var =) Senare på dagen åkte anabla hem. Kvällen avslutade vi med korvgrillning på ön.

Lördagen fick en hastigstart. Mamma kommer ner och väcker mig och säger att vi ska gå. Ida och Casper placerade vi längst fram i mammas och pappas säng. Där stensomnade han under gången. Deklart, de guppar och brummar. Bättre kan väl inte en bebis få det?. Vi la till i Hamburgsund för att få skydd mot det dåliga vädret som skulle komma in. I båten har jag inte alls ont av att det regnar. Tycker bara detta är en mysfaktor. Sitta under kapellet och höra smattret samtidigt som man ser alla båtar åka förbi utanför =)

Idag vet jag inte riktigt vad som händer, ska vi ligga kvar eller åka vidare? Hmm får nog vänta på att vår Kapten ska vakna och alla andra i dom andra båtarna =)

Casper är helt underbar i båten. Han mår så gott. Sover som en stock. Han har sovit hela nätter när vi vart ute. Han är så gooooo och den goa perioden håller i sig mycket längre här än hemma. Vill aldrig åka hem igen känns det som =) Nu har jag min SEMESTER. Den enda semestern jag kan få nu på sommaren. Här känner man varför man lever :P En sak är säkert och det är att jag någon gång ska ha mig en egen båt. Än så länge har jag väl bara råd med en roddbåt och utanför Uddevallabron vill jag ju gärna ta mig om man ska ha båt. Men de lär jag ju inte orka med en eka haha.

Nej nu är det snart dax för frukost här i den guppande båten=) Sen får vi se när jag kommer hem igen :P

Kössen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar