fredag 18 december 2009

Vinterland!

Snön har äntligen kommit och jag ÄLSKAR det!!!! Igår höll jag mig kanske lite för skratt när jag skulle ut och köra och bilen fortsatte framåt när jag bromsade. Men så var de nog för de flesta.
Denna dag är iallafall en jag inte kommer att glömma i första taget. Den började med att jag vaknade kl åtta och gick upp. Casper låg kvar och sov. Jag passade på att göra lite nytta så som att städa och påbörja julgodiset mm. När kl närmade sig tio vaknade mitt hjärta. Alltid lika mysigt varje gång. Det räcker man tittar på honom när han är nyvaken och man ser det stora leendet på hans läppar för att man ska fyllas med värme. Kan nog nästan säga att det är det bästa på hela dagen! Men men, tillbaks till min dag kanske. Casper hade vaknat och Ida och Ludde var på väg hit för första gången. Kl var ca halv elva när dom klev innanför dessa dörrar första gången. Det blev lite fika och lek för dom små.
När alla var mätta och glada satte vi på oss varma kläder vilket inte var lika roligt. När vi äntligen kommit oss ner för alla trappor ut i kylan och fått ner barnen i var sin pulka bar det iväg till Spara. Var inte det lättaste att dra barnen på grusade vägar men de gick =) Vi drog en hel det uppmärksamhet av folk vi mötte. Men med så små barn i pulkor kanske det var svårt att inte titta hihi. Casper tyckte det var roligt och skulle hela tiden ner med händerna i snön, för vett på att de kan bli kallt har han inte än :P


Casper och Ludvig i sina pulkor!

Efter ett tag kände vi att det var dax att gå hem och värma oss, då upptäcker jag till mina fasa att jag har låst mig ute. Fy fasen säger jag bara. Här står man med besök och två barn på 8 månader som tack och lov inte var hungriga men dock väldigt trötta. Fick i alla fall ringt min kusin och syster som kom dit med vad vi trodde var en extranyckel, men icke. Där stod jag med lång näsa och undrade hur tusan vi skulle lösa detta nu. Hyresvärlden hade inte nyckeln på det kontor han var på då och kunde inte lösa de, Daniel var i GBG och jobbade.

Men då kom jag på att jag faktiskt hade en bilstol på vinden, det blev skyttetrafik. Casper och moster Malin åkte hem till huset först eftersom han var så arg och trött. Sen körde vi hem Ida och Ludde.

Andreas skulle ha hämtat Casper vid tre tiden men de fick jag ändra till fyra för att få allt att gå ihop. Sen kom äntligen Daniel och hämtade mig så vi kunde ta oss in. Det är sällan jag tycker det är så skönt att komma innanför dessa dörrar som idag. =)

Kvällen har vi tillbringat i köket och fixat med julmat och mer julgodis. Blev riktigt gott. Så Nu har jag precis ätit mitt första lilla julbord i år. Magen är mätt och go och jag är helt slut i både huvud och kropp efter denna dag. Ska med andra ord ta mig en dusch nu och sedan stupa ner i sängen.

Sov gott alla människor i denna vita december natt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar