tisdag 29 december 2009

Julafton och dagarna därpå!

Caspers första jul var jättebra, kan säga så mycket som att han badade i leksaker. Han fick bland annat kläder, lära gå set, gosedjur, radiostyrdbil (som daniel får ha tills Casper är större) Bondgård, lego, traktor, tåg, klocka, och massa andra leksaker. Dom flesta kör av sig själva, blinkar och låter. Misstänker att jag en vacker dag kommer plocka ur batterina på dessa haha. Herregud, visste ju knappt vart jag skulle få plats med allt. Nu behöver jag inte tänka på att köpa mer leksaker på väldigt länge =)


Juldagen!

Vi var på middag hos Daniels mormor och morfar. Sen blev det en sväng hem tillmina föräldrar där vi fick lite mer mat.

Annandagen!

Denna dag spenderade vi hos farfar och Monica. Släktmiddagar har det vart gott om i jultiderna. Innan dess var vi på torp en sväng. Kan säga att det var mycket folk där redan då. Som tur var skulle vi inte slåss om alla saker i affärena utan bara ha en blomma och en film som lillasyster Ida köpte! När vi kom hem tog vi en sväng bort till Spara så att Casper fick åka lite pulka igen!

27/12

Casper var hos Andreas en stund, jag och Daniel tog en tripp till Torp. När vi kom dit och såg allt folk bestämde vi oss för att enbart köpa de saker som vi behövde. Med andra ord blev det inte någon titt på rean. Efter de stannade vi till hos mamma och pappa och tog en fika där.

När vi kom hem kan jag säga att de blev storstädnig. Jag hade sagt till Daniel att vi skulle städa hemma, men inte att vi skulle rensa ut i varenda jäkla låda!!!! Fy F*n vad jobbigt de var, jag var så trött så jag trodde jag skulle börja gråta. Visst blev de fint, men de var ett slit. Ni som känner mig vet att mina skor är heliga och att jag mer än gärna samlar dom på hög, köper ett par nya bara för att jag saknar en viss färg eller modell mm. Men Daniel tyckte uppenbarligen att dessa tog för mycket plats och ville att hans 2 par skor kunde få lite utrymme i skohyllan. Den människan fick mig att fylla upp två hela kassar och ställa upp på vinden. Förstår inte hur han lyckades, men de gjorde han. De gjorde dock lite ont i mig när han bar iväg dom :´(

28/12

Vi hade inte så mycket att göra denna dag och tyckte att en IKEA tur var en bra idé. Var en hel del folk där men inte mer än att man stod ut. Blev en dyr resan. Men fick med mig saker hem som är nödvändigt här hemma plus en massa andra saker. Hitta mig två hyllor som jag är supernöjd med.

På eftermiddagen åt vi middag hos svärföräldrarna och sedan bar det av hemmåt efter en hel dagsutflyckt. Vi höll på och fixade här i lägenheten till halv tre på natten. Allt skulle packas upp och läggas på sin plats. Hyllorna skulle uppoch så möblerade vi om hela vardagsrummet. Blev helt ok. Får en helt annan mysfaktor här inne nu.

Idag!

Har vart på stan en snabb sväng. Hittade bara ett par byxor till Casper. Han behöver nämligen jeans, så kanon att köpa nu på rean. Kvällen har vi spenderat hos svärföräldrarna igen. Daniels syster och hennes barn var på besök där med. Fick äta god oxfilé med hasselbackspotatis. Gud vad gott det var. Nu väntar strax sängen för imorgon blir det fullt ös igen =)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar