torsdag 18 mars 2010

segis

Idag har jag inte gjort många knop. Dagen igår var alldeles ör hektisk för at jag ska orka med något drastiskt idag.
Igår blev jag hela 22 år gammal :/ Inte fick jag sova längre än det utan Casper ville till och med upp tidigare än vanligt kl 05.30. Jag startade faktiskt dagen med en kopp kaffe som faktiskt gjorde att jag blev något piggare. När kl var halv åtta hade jag redan hunnit rensa tvätt, städa lite, bakat och läst. Tycker förvisso att jag borde kommit undan allt de med tanke på att de var min dag, men inte de. Jag höll praktiskt taget på att fixa hela dagen fram tills dess att våra gäster dök upp. Inte fick jag sitta mer då heller men så är det väl alltid. 15 timmar efter des att jag klev upp ur sängen satte jag mig äntligen i soffan och slappnade av ordentligt. Först då kände jag hur trött jag var och sängen ropade strax efter de på mig.

De var som sagt ett ganska bra tag sedan som jag skrev här. Sitter och funderar på vad som har hänt sedan dess!!
Vi har köpt oss ett matsalsbord som jag är superöjd med. Bara älskar det. Just nu är det lite trångt i lägenheten för det men i nästa kommer de få plats.

Casper låg sjuk tre dagar med feber, ingen hitt alls. Fick hoppa bla sång och rytmiken. Ingen idé att gå dit med honom när han bara va grinig. Bättre att vara hemme och vila upp sig.

Jag har även vart inne och jobbat för första gången på över tio månader. Det gick hur bra som helst, trodde jag hade glömmt en massa, men uppenbarligen sitter det i benmärgen =) Var natten som jag gjorde så Daniel hade Casper. Skönt för dom att bara vara själva med och ha en lite grabbkväll även om han somnade ganska så direkt efter att Daniel tagit över ansvaret.

Imorgon blir det eventuelt GBG men brudarna. Ska gå på bio och äta lite mat. Men får se om mamma och pappa kan ta Casper annars får jag vara hemma. Denna gången kan ju inte Daniel ta honom eftersom han själv ska ut i GBG.

Nu ska jag ta och ladda kaffebryggaren för systeryster kommer hit på besök och ska hjälpa till att äta upp resterna sedan igår ;)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar