söndag 25 oktober 2009

Myskväll

Igår kom Daniel hem ganska tidigt från krogen. Han hade då köpt med sig massa gott och tyckte vi kunde fortsätta kvällen med mys. Tyvärr var jag alldeles för trött för det och fick så dåligt sammvete då han hade köpt med sig saker hem. Men vi bestämde att vi skulle ta det idag istället =) Så jag har precis lagt kött och grönsaker i marinad. De fårbli lite god söndagsmiddag innan man sätter i sig allt sött. Men för tillfället är han på gymet och tränar. Men snart kommer han hem <3

Magsjukan förföljer mig, nu har snart alla i min närhet haft det. Bara jag och Casper som klarat oss nästan. Fy är verkligen rädd för att åka på den nu när man har en liten att se efter. Då har jag inte tid att ligga sjuk.

Idag har jag även inhandlat de första julklapparna. Jag tycker att det är så roligt att fixa med sånt. Gäller att börja i tid så man slipper att vara ute i sista minut =) Ett år slog jag mitt rekord och handlade alla mina julklappar på 40 min. Då hade jag ju i och för sig redan innan listat ut vad jag skulle köpa till alla. Men sådan panik vill jag inte ha när jag handlar, och de året bodde jag ju i växjö och hade inte lust att dra alla klappar på tåget hem.

Nej nu ska jag försöka underhållamin son. Eftersom vi har ställt om klockan så måste jag ju försöka ställa om hans sovtider med. Inte lika enkels som att bara flytta bak uret en timma. Det är inte lätt att försöka hålla en trött bebis road och vaken. Men jag gör mitt bästa. Sen blir det till att laga färdigt maten tillsammans med älsklingen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar