fredag 26 februari 2010

Fredag!

Jag är helt slut så här på kvällen. Idag har jag varit hos mor och far hela dagen. Vi har skottat taket och runt huset. Pappa och Victor stod på taket och slängde ner allt på marken. Min och malins uppgift var att skotta undad snön runt huset. Vi vill ju inte att det läcker in i källaren när det väl börjar smältaa ordentligt. Kan utan att överdriva säga att vissa vallar runt huset var över två meter. Inte det lättaste att skotta sig ner i det. När vi väl vara så klara vi orkade bli idag bjöd dom på pizza som tack för hjälpen. Somnade även en halvtimma på soffan senare på eftermiddagen.

Vi kom knappt innanför dörrarna här hemma förän pappa ringer Daniel och frågar om hans sele är här hemma. De visar sig att det läcker in vatten från taket där hemma. Finns nämligen en del av taket som vi inte tog för att det är för högt och brant att klättra upp på. Men nu fick Daniel rycka ut och hjälpa till så att de förhoppningsvis ska sluta läcka.
För min del innebär detta mys med mig själv denna fredagkväll. De klart Casper är ju fortfarande vaken, men inte så länge till. Han sitter förtillfället på sitt rum och leker. Sen kankse han vill mysa med sin mamma i soffa. Men har mycket svårt att tro at han kan sitta still så länge ;)

Helgen till ära kommer mest bestå av städ. Ska städa på pappas företag. Både den lokal dom är i nu och den som ska flytta till. Lär ta sin tid om vi säger så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar